15 lipca 2014

Domowy upcycling: doniczka na kwiaty na balkon i parapet

Zajadamy się truskawkami, zostają kobiałki, z których można w łatwy sposób wykonać bardzo ciekawe i niebanalne pojemniki. Dziś zachęcam do sadzenia w nich kwiatów. Pięknych kolorowych i miododajnych kwiatów, które długo kwitną i oprócz cieszenia naszych oczu ucieszą także owady, które chętnie się w nich pożywią.

Truskawki nadal są łatwo dostępne, kobiałki również, dlatego wykorzystuję je na różne sposoby :) Tym razem kobiałka została doniczką! Moja doniczka stoi na zewnętrznym parapecie i zostawiłam ją naturalną, ale jak macie na to ochotę, to TU (klik) jest bardzo łatwy turorial jak podrasować kobiałkę ;)




Sadząc kwiaty można w bardzo łatwy sposób pomóc dzikim pszczołom i innym zapylaczom. Wystarczy wybierać odmiany miododajne, czyli takie, które mają dużo pyłku i nektaru, którymi żywią się owady. Nie trzeba obawiać się, że pszczoły nas użądlą, ponieważ większość z nich nie żądli. Ja mam alergię na jad owadów, ale miododajne kwiaty posadziłam i nic mi nie jest ;) 

Rośliny miododajne to między innymi: lawenda, wrzos, nagietek, cynia, dalia, nachyłek, kocimiętka, szałwia, bazylia, oregano, tymianek.

Sadząc kwiaty warto też wybrać takie gatunki, które mają różne okresy kwitnienia. Dla nas to pięknie kwitnące kwiaty przez dłuższy czas, a dla owadów pożywienie przez kilka miesięcy.




Ciekawe informacje o pszczołach można przeczytać na stronie Greenpeace. Zapraszam także na warsztaty, które poprowadzę w piątek 18 lipca 2014 w Centrum Nauki Experyment, podczas których będzie można posadzić miododajne kwiaty w upcyclingowych doniczkach oraz dowiedzieć się czegoś więcej o tych owadach :)

Życzę udanego sadzenia!
Alicja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za Twój komentarz i zapraszam ponownie :)